Dag 05 - vad är kärlek

För mig är kärlek mycket.
Allt behöver inte klicka, inte på en gång. Men kärlek är viktigt i alla former vänner,familj och "kär"kärlek. Att vara nyförälskade är en underbar känsla abslout, men tyvärr håller den ju inte i sig för alltid som många vill. Man är oftast helt upptagen med sitt förhållande och glömmer bort vänner och familj. Min kärlek just nu är svår beskrivlig. Jag har aldrig känt om nu. Inte för att jag är mer kär än någonsinn utan jag har känslor som blir starkare varje dag och så har det hållt på sen i somras. Hade det inte varit över 20 mil mellan oss och den lilla tid vi kan lägga på varandra hade kanske hela alltet varit överstökat. Men nu känns allt mer rätt än förut. Nu kan jag inte vara kär i situationen utan i personen.

Det viktigaste tycker jag är att man själv mår bra och blir behandlad som man själv vill bli behandlad. Förhållanden som tar slut och startar igen flera gånger om håller inte i längden. Då tycker jag man ska låta bli att "göra slut" eller göra slut helt och hållet. Dock på ett snyggt sätt. Inte bara via ett sms eller liknande. Träffas och prata. En sista gång. Krama varandra och gråt. Har man varit tillsammans med nån kan man gråta i den personens sällskap. Det har jag gjort massvis! Även när det har varit jag som tagit steget att gör slut.



Passade bild jag tog idag.


Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0