ett gott skratt förlänger livet



Jaha lilla vännen, vad heter du egentligen ?
Jag vet att du kommenterat fler gånger än dessa men orkade inte leta på dom. Det är ju inte nån som inte känner mig eftersom fegisen i fråga vet hur jag stavas och bor i huddinge.

Men jag ska ta och ge dig lite information om ppiller eftersom det verkar som ett intressant ämne.

Hur fungerar det?

Den mest använda typen av p-piller är kombinerade p-piller. De innehåller en kombination av de kvinnliga könshormonerna östrogen och gulkroppshormon. P-pillren förhindrar ägglossning så att befruktning inte kan ske. De gör också att livmoderhalsens sekret blir för segt för spermierna att ta sig igenom samt påverkar slemhinnan i livmodern så att ett befruktat ägg inte kan fastna och utvecklas.

Fördelar

Kombinerade p-piller är ett mycket säkert preventivmedel om det används enligt de föreskrifter som ges. Några av fördelarna med p-piller är:

  • regelbundna blödningar.
  • mindre/inga blödningar.
  • inga ägglossningssmärtor.
  • risken för menssmärtor och premenstruella besvär är mindre.


    Så söta läsare, jag äter inte ppiller för att jag springer runt som en kanin. Jag äter det av andra personliga skäl. Det är självklart alltid en säkerthet med ppiller, men dock är graviditet inte min första orsak.

Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0