En åsikt!

Dom här "fattiga" personerna som sitter inne på drottninggatan m.m med skyltar "hej jag är fattig" irriterar jag mig på dagligen. Kanske är det synd om dom, men många sitter med helt okej dyra kläder. Dessutom såg jag idag när jag var påväg från centralen att en familj på en mamma,en pappa och en son på kanske 10 år, möttes upp med skyltarna under armen. Mamman lät sina familje medlemmar känna i hennes ficka hur mycke pengar hon tjänat idag, samma sak gjorde pojken och alla blev glada och klappade varandra på axlarna. Ingen av de var svenska men inte heller fattiga.. Jag blev rikitgt irriterad! Dom kan väl försöka hitta ett jobb istället för att sitta där och tycka synd om sig själva hela dagarna.


Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0