Jesustanten!

Jag och lillebror åkte in till stan. Alla som åker tunnelbanan på stockholms södra sida har ju troligen mött "jesustanten". En finsk tant som går fram och tillbaka på tunnelbanevagnar eller går runt i stan och skriker och gapar. Massa bibelcitat och förklarar att gud lever, mitt bland oss. Iallefall så gick den här läskiga och mycket märkliga kvinna på vårat tåg och frågade mig hur fan jag hade tänkt och uppfostra ungen i vagnen. Tuff som jag är ignorerade jag helt totalt.
Sen hände en till sak.. Påväg upp från tunnelbanan i skanstull kommer en emobrutta mot mig, hostar "äckel" i mitt öra när jag går förbi och ställer sig och spottar efter mig. Tur för henne att jag hade min lillebror med mig..! Det va tydligen ingen fason på folket idag.
Vi mötte upp mamma, köpte lite mer smycken och åkte hem. Jag tog en promenad med hundarna och nu är jag hemma..Blir nog en lugn kväll. Känner för det idag




Sjuuuk tant alltså.



Så här går hon runt hela dagarna


Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0