Försök inte förstå

Ett fotoalbum samlar stunder,känslor och så mycket mer. Varje sida och blad har många egenskapar, ibland stannar man ofta kvar på samma blad länge och sedan vänder långsamt. Mitt album har många sidor,känslor,minnen och snabba vänningar. Saknaden av personer jag vill ha i min närhet, hatat mot personer jag vill ha bort från mitt liv. Åren jag förlorat med en del av mig själv, dom kommer aldrig komma tillbaka. Ingenting kan någonsinn vinna tillbaka dom. Jag har heller aldrig bett om att förlora...Vinst är inte en självklarthet men någon alla vill nå. Hela jag är så komplicerad, alla förhållanden till personer i min närhet. Varför vissa av mina närmsta inte är det egentligen och varför dom personerna som borde vara mitt närmsta och mitt liv inte finns där, varför vissa står på sidan och tittar på, varför vissa personer backar...rullar över bollen till mig , vänder och går. Jag har nyss dragit ur ett gammal person och klistrat in den sidan där jag är just nu. Alla mina många sidor borde bli en bok, men mitt liv har så många obeskrivliga stunder... På bara någon timme bytte jag blad från glad,lycklig,hoppfull och älskad till tårfylld,besviken,tankefull och saknaden. Många backar efter tårar, jag fäller dom..tappar dom,skakar dom bort från min kropp och tar ett steg framåt ensam eller inte spelar ingen roll.


Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0