Vila i frid älskade.

Natten mellan den 20e och 21a lämnade en av de vackraste ängel jordens liv, min gammelfarmor.
På något sätt har hon och jag ett extra band. Jag träffade henne sista gången på jullovet, eftersom vi bodde så långt från varandra. Allt gick så fort, men nu är hon utan alla bekymmer och den ständiga smärtan. Tyvärr lånar vi på jorden inte guds änglar föralltid, nån gång måste dom tillbaka. Nu var det hennes tur. För mig har hon alltid varit en förebild och jag vet inte hur många timmar jag spenderat i hennes famn under mina 15 år. När jag var liten och bodde 5 minuter från henne var jag ofta där. Vi lekte affär med alla plastburkar. Om det är på något ställe jag blivit bortskämd så är det där. Drack ur pipmugg till ungefär 6års ålder. I mina minnen kommer jag alltid se henne klart.
För mig känns det lite som en del av mig försvann.Men någon sa att det finaste alltid far först, så dom finns där och tar hand om oss när vi kommer. Hon var en kämpe. Alla år. Hon var helt klart något av det finaste och bästa jorden ägde.
Min ängel har lämnat jorden.... och flugit till Nangijala. Nu äger de vita kärbärsträden ännu en till fin personlighet. Hon var vacker hela vägen igenom.

Du log mot mig en sista gång
Du var så lugn som om du redan gett dig av
Du såg på mig att jag var rädd

Hur kan man nånsin va beredd?

Jag fick låna en ängel som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag
Du togs bort från mig alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel för en stund

Du gav mig allt ett hjärta kan
Du lever kvar i mig så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?


Min ängel...
'
Var finns du nu min älskade vän?
Ditt skratt dina ögon ditt ljus.
Var finns du nu?
Sorgen skymmer min blick,
men jag kan se dig överallt där jag går.

Farväl, älskade vän.
Farväl, kanske vi möts nån gång igen.

Var finns du nu?
Jag kan inte förstå,
att jag aldrig får se dig igen.
Men i mina minnen där finns du,
jag kan se dig så tydligt och klart.
Din kärlek fyller alla tomma rum,
när dagen är slut.



Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0