Dom är lika mycket hund som alla andra.

Jag blir galen.
Nu har nån äcklig politiker kommit med förslaget att förbjuda raserna som kallas "kamphundar" vilket är pitbull och amstaff. Bara för att dom är framavalde till kamp. Ja dom var det för ungefär 7 år sen, nu måste man som köpare och nybliven ägare skriva på ett pappaer om att man inte får använda hunden i någon sorts kamp. När reporten sa till honom att många säger ju att det inte är fel på hunden utan uppfostreren då kom han med svaret "Det tycker vissa ja, men jag vill att alla ska kunna vara säkra i sitt hem" Sen pratade han bort det. Jag blir glaen på folk som är emot dessa såkallade kamp hundar. Eftersom jag själv faktiskt har en heel underbar renrasig amstaff hemma hos pappa som lever dygnet runt med 2 barn under 5 år. Dessutom har min farbror en blandning mellan amstaff och pitbull som lever med 2 barn under 5 även han. Man säger att dom gör många utfall och sånt, men vet ni? Att det vanligaste hunden som hugger är sveiges vanligaste hund.. golden retriver.



Här är våran familjehund Leo!


Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0