kolik...

Det har hänt så himla mycket idag, men inget jag vill ta upp i bloggen.
Jag och Anna åkte iaf till stallet, pratade med finsate i telefon en stund sen gjorde vi inte speciellt mycket sprang runt och jag gick på typ drog... Han är min drog, min energikick ;) Sen red vi iaf, Anna red min påållee och jag red figaro. Gick bra, gjorde de jag skulle med bra reslutat med aa jag ska ju alltid göra massa extra som är galet svårt med den där hästen. Men iaf när vi kom in i stallet igen kommer en kompis fram och typ skriker och är helt chockad typ och säger " Han kommer inte upp, han ligger bara där" jag frågade vem och de handlade om en av  unghästarna i stallet. Han hade fått kolik och aa fy fan asso de är så hemskt o se. Det innebär att hästarna inte kan stå upp stilla utan att benen viker sig.Vilket betyder att man hela tiden måste småspringa runt med dom. Men jag va tvugen o åka där ifrån, men dom håller tydligen fortfarande på med honom, och dom lär ju få hålla på hela natten. Senaste kolikfallet i vårat stall slutade med avlivning.
Iaf när jag kom hem ringde jag Anton, sen har vi typ snackat till nu. Nu tänkte jag hoppa in i duschen och sen ska jag faktiskt försöka sova snart, ska till skolan imorgon.
Skriver om en stund.


Kommentera
Postat av: ebba

svar: tack :D joo, jag hade bra dag :)

2010-01-08 @ 00:35:56
URL: http://pictuure.blogg.se/

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0