Pepsi nyopererad

Nu har jag precis kommit hem, det blev lite paink i förra inlägget. Men nu ska ni få veta vad som igentligen har hänt..Vi har ju varit oroliga för pepsi sen kvällen hon kom in och hade bråkat med nån annan katt, så vi beslutade oss för att åka in och kolla till såren och framför allt den där baktassen som det inte var nåra klor kvar på. Vi va iallefall inne runt 10 och i väntrummet möttes vi av en inte så liten irlänskvarg hund. Vi fick vänta jätte länge runt 2 timmar, eftersom det kom in lite mer akuta passienter. Runt 12 fick vi träffa en läkare, som tur va så var det samma läkare som vi hade till markus, så vi fick lite ny medicin till honom oxå. Dom sa att dom skulle behöva ta bort dom flesta klorna helt för att det skulle kunna växa ut nya och friska, vilket innebar en operation. Så vi fick lämna henne där, och dom skulle ringa när vi kunde hämta henne. Under tiden så åkte vi till globen och köpte lite nya kläder till Robban och sen åt vi i kurvan. Det gick rätt fort med pepsan så vi fick hämta henne runt halv 3. Då har dom rakat henne på ens såret och så har hon ett stort rött bandage på höger bak ben, men det ska vi ta bort imorgon. Sen åkte vi hem och hon sov hela vägen hem, nu känner jag att jag skulle vilja sova en stund vaknade jätte tidigt imorse och sen kunde jag inte somna om. Men igentligen måste jag göra rent till kaninerna och städa på mitt rum...men nej det får fakitkst vänta, jag kan sätta ut kaninerna i deras ute bur så trivs dom där ett tag.Vad har ni gjort hela dagen då??

Pepsi i väntrummet, ser inte så rädd ut eller hur?



På vägen hem på krage på....men den är reda av!

Kommentera

Kommentera:

Vad heter du?:
Kommer du tillbaks?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0